Șosete fără Pereche. Fericire „made” în România.

Susține și tu o afacere mică cu ambiții mari, pornită de doi visători care vor să vândă fericire făcută în România.

12
susținători
0 zile
rămase
1.280 RON
din 15.000 RON
9%
Această campanie s-a încheiat.

„-Nu te supăra, de unde ți-ai luat șosetele?” 

Îmi aplec privirea spre picioare și îmi dau seama că, în grabă, îmi pusesem o șosetă roșie și una portocalie. Aveam în sertar câteva perechi de șosete colorate, cumpărate dintr-un outlet din Anglia. 

„-Uhm, așa le port eu, desperecheate.” 

„-Ce idee tare. Să ai o zi frumoasă!”. 

Abia apoi am remarcat privirile curioase ale celor din metrou care nu îndrăzniseră, așa cum făcuse tânărul corporatist, să mă întrebe de șosetele mele. Era o dimineață ploioasă de toamnă, iar eu îmi continuam drumul spre Pipera, zâmbind. Se aprinsese un beculeț și nu-mi puteam scoate din minte reacția tipului din metrou.

„-Și până la urmă, de ce n-ai purta șosete desperecheate zilnic?”, îmi șoptea o voce interioară. 

În acea seară, acasă, după o discuție cu logodnica mea, a luat naștere Șosete Fără Pereche. Scânteia din acea zi s-a transformat rapid în fapte. Câteva săptămâni mai târziu îmi dădeam demisia din jobul meu în corporație și porneam într-o aventură a culorilor. 

Eu sunt Radu și alături de partenera mea, Andra, am creat Șosete Fără Pereche, punând la un loc experiența mea de peste 15 ani în antreprenoriat, talentul ei de graphic designer și o familie care ne-a sprijinit necondiționat. 

Obiectivul nostru era clar: șosete produse în România, din bumbac de calitate. Ne-am lovit de piedici, atât din cauza pandemiei care ne-a restricționat libertatea de mișcare, cât și din cauza atitudinii potențialilor parteneri cu care intram în legătură.

„-Șosete desperecheate?  -Cu culorile astea?  -La prețul ăsta?  -Produse în România?  -NU SE POATE!”, cam așa decurgeau majoritatea discuțiilor pe care le aveam.

Nu ne-am dat bătuți, am continuat să căutăm colaboratori, am mulțumit politicos celor care încercau să ne întoarcă din drum și am perseverat. Norocul ne-a pus față în față cu o fabrică de șosete din București care, după 24 de ani de activitate, lua în calcul opțiunea de a sista producția. Deși ei se ocupaseră doar cu producerea de șosete în culori clasice, au fost foarte deschiși la o colaborare, intrigați și entuziasmați în egală măsură de ideea noastră. După o discuție de nici două ore, băteam palma și porneam împreună pe drumul culorilor. Trei săptămâni mai târziu aduceam în fabrică, emoționați, paleții cu primele cutii de bumbac colorat și observam tot procesul tehnologic al fabricării unei șosete.

 

 

Aveam în sfârșit șosetele pe care ni le doream, respectând specificațiile stabilite: 92% bumbac - cel mai mare procent de bumbac de pe piața românească și culori vibrante. Simțeam, însă, că lipsește ceva. În tot acest proces, Șosetele Fără Pereche deveniseră ca o a doua familie pentru noi. Și, ca membrii oricărei familii, aveau nevoie de câte un nume.

 

 

Așa s-a născut familia Șosetache, autentic românească. Pater și mater familias, Grigore „Albăstrel” și Zenovia „Roșioara” Șosetache, copiii lor, Zoe „Violeta” și Benone „Bleu” și nepoții Despina „Rozalia”, Pompiliu „Gălbenel”, Veta „Portocala” și Lucrețiu „Verzui” Șosetache. Fiecare cu propria poveste de viață, cu joburi, aventuri și întâmplări amuzante.

 

 

 

 

În cele câteva luni de când am pornit această mică afacere:

  • Am realizat un site de prezentare și un magazin online,
  • Am creat un blog care va găzdui poveștile, aventurile și călătoriile familiei Șosetache, dar și conținut educativ pe teme de sustenabilitate și ecologie, antreprenoriat local, susținerea și dezvoltarea comunităților,
  • Am pus bazele unei comunități vibrante și în continuă ascensiune pe social media. Ne-a oferit o mână de ajutor și articolul din Ziarul Financiar în care a fost prezentată afacerea noastră - https://www.zf.ro/afaceri-de-la-zero/afaceri-de-la-zero-radu-si-andra-dobrin-au-creionat-businessul-19923109,
  • Împărțim cu comunitatea o parte din succesul nostru. Am făcut primii pași deja prin donații către parteneri care pun umărul la cauze sociale ce ne sunt dragi, cum ar fi Asociația Down București. Susținem diversitatea, așa că nu vom restrânge aria demografică sau socială a ajutorului pe care vrem să-l oferim. De la cămine de bătrâni la centre de plasament și familii nevoiașe, vom fi prezenți oriunde va fi nevoie de un strop de culoare și-un zâmbet cald.

Ce ne dorim să facem de acum înainte și cum ne poți sprijini:

Obiectivul acestei campanii este să strângem suma de 15.000 lei, care ne va permite:

  • achiziția unei mașini de brodat/imprimat pentru a introduce și colecția de șosete cu emoji. Vom putea, astfel, să atașăm câte o față fiecărui membru al familiei Șosetache, precum și să creăm o colecție de șosete brodate cu mesaje personalizate pentru fiecare client.
  • investiția într-o strategie de marketing realizată de specialiști, care să contribuie la dezvoltarea afacerii.
  • introducerea unui nou membru în familia Șosetache: o nouă nuanță, un nou nume și a nouă poveste de viață.

Ne dorim să ne extindem comunitatea cu oameni minunați care iubesc unicitatea și își doresc să contribuie la creșterea unei afaceri locale al cărei scop este să creeze produse excepționale și să genereze valoare în comunitate. Haide alături de noi!

F.A.Q.

1. De ce nu au șosetele în compoziție 100% bumbac?

Toate Șosetele fără Pereche au în compoziție 92% bumbac, cel mai mare procent de bumbac de pe piața românească, 5% poliamidă și 3 % elastan. Dacă ar conține 100% bumbac, o șosetă s-ar lărgi încă de la prima purtare și s-ar degrada foarte repede, de aceea poliamida și elastanul sunt esențiale pentru rezistența și elasticitatea șosetei. Bumbacul folosit de noi este cel cu fir pieptănat, mult superior bumbacului obișnuit, care se scămoșează repede, bumbacului reciclat, care este recuperat din deșeuri textile și care nu are o calitate standard, sau bumbacului mercerizat, care își pierde din moliciune din cauza procesării cu sodă caustică. Într-adevăr, are un preț aproape triplu față de bumbacul obișnuit, dar în acest fel ne asigurăm că șosetele sunt confortabile pe piele, au o textură fină, sunt ușoare și nu restrâng circulația. Mai mult, toate șosetele noastre beneficiază de un tratament antibacterian înainte să fie împachetate.

2. Ce mărimi sunt disponibile?

Mărimile disponibile sunt 35-36, 37-38, 39-41, 42-45. După încheierea campaniei, te vom contacta pentru a ne comunica mărimile (și culorile) dorite.

3. Când ajung recompensele la susținători?

Toate recompensele vor fi expediate în maximum 14 zile de la terminarea campaniei. Excepția o face recompensa „Colecția Emoji”, care are un termen de livrare de 45 de zile de la terminarea campaniei.

4. Costurile de livrare sunt incluse în prețul recompenselor?

Nu, costurile de livrare nu sunt incluse. Va fi necesar ca fiecare susținător să achite costul livrării. Vom încerca să găsim soluții cât mai puțin costisitoare. Spre exemplu, susținătorilor din București le vom livra personal recompensele.